Maaaaaaj freaking gaaaad!

Fy sate vilken eftermiddag utan dess like! Börjar med bussturen till sambons jobb so far so good.
Nu går vi av bussen, inte fullt lika roligt då idioterna som bestämmer var dessa busshållplatser ska placeras tyckts glömt själva hållplatsen och där står enbart en patetisk och tanig liten skylt som knappt kan skymta en med blotta ögat även om du har 100 % syn.  
 
Ja så då ska vi gå över vägen som inte äger ett enda jäkla övergång ställe så då blir de lite av tävling om hur man säkrast och snabbast ska komma över vägen vid liv då det är rusningstrafik! 
 
Väl nästan över vägen är det en stor snö mur som jag får pusta o frustande konka över dubbel vagnen med en sovande unge och en vaken, låt oss säga att den sovande var inte så sovandet efter och mitt smalben här nu 2 onda blåmärken rikare! 
 
Planen va att möta sambon på jobbet för att sedan åka vidare att införskaffa mig en ny kaffemaskin, handla och hämta mediciner. Underbar resa kan jag säga, I HELVETE HELLER,  båda ungarna är övertrött och hungriga att dom gnager på mina fingrar,  till det ena barnen kastar jag åt det som är närmast en pim pim ask och liten mutar jag så gott det går med nappen. 
 
Sen ska pappan bara in o hämta maskinen som GIVETVIS va slut så det blev att fortsätta färden med skönsång från den minsta,  vid det laget var mamman så hungrig att jag började knappra på mig själv,  vaggar lite lätt fram och tillbaka till babblarna som spelats  nonstop i 20 min och säger till mig själv under tiden snaaart hemma snart läggdags men nej inte riktigt så va för då skulle vi till nästa affär o handla kaffemaskin en och efter det handla. Man kan  ju föreställa sig med 2 jäkligt trötta barn o lika trötta föräldrar som dessutom alla är hungriga. 
 
Blev ett stopp på gula måsen där jag nästan ströp personalen för att sengångare var snabbare än va dom var. Men äntligen kom maten, äntligen!!! Vem tror ni inte sitter och klämmer,  frustar och trycker bredvid då?! Det fattades bara, medan man försöker njuta av sin hamburgare så sitter den minsta och skiter?!
 
Vi hoppar fram lite i historien till handlingen på affären istället som börjar med att den stora prinsen bröt ihop över att bilen man kan åka va sönder som vi sen fick lugnat med att åka i kundkorgen då börjar den minsta gny och så fortsätter det fram tills kassorna nästan där vi kommer att vi glömt blöjorna som är i början av affären!! Så pappan och stora prinsessa  går FINT tillbaka för att hämta  blöjorna TRODDE jag tills jag hör nån vrålar igenom affären och får det bekräftat att visst var det varan pojk som var så där jätte glad.. 
 
För er som inte somnat än av detta inlägg så ja ni kan tänka er vilken dag och skicket på oss föräldrar nu 😂😂😂
 
Men oj vad vi älskar er ändå 😉 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback