Vått och torrt

Den senaste tiden har vart svår för mig att hantera, motgångar verkar falla över mig som höstlikt regn och jag har svårt att se framåt framför allt regn.

Den inre striden jag har inom mig har ett övertag och jag gör allt för att slita mig loss. Jag vet inte om det är inbillning eller illution men greppet känns lösare och att ta ett andetag känns inte längre tungt.

Att livet ständigt jämförs med en bergochdalbana har sannerligen uppenbarat sig framför mig, hittils har det bara gått neråt. Men det är väl ment att vända snart?!
Om inte så får jag slänga ur den kassa lokföraren som verkar mist synen och styra det uppåt själv. Har tidigare haft svårt att tro på att man är sin lyckas smed men det är väl nu som det egentligen är upp till bevis.

Jag får ta kontrollen över mig eget öde?

Som en kär vän sa till mig, bestäm dig för en bra dag så blir det tillslut en bra dag! Man vet aldrig för än man prövat och det gör jag nu. " DET SKA BLI EN BRA DAG" och om jag tror på det tillräckligt hårt så kanske det blir sannt?

Men något som gjort att jag tagit mig hit starkare och visare är mina tindrande stjärnor i mörkret som lyst min väg genom vått och torrt, och tacksamheten jag känner för dom går inte att beskriva..

Men till er vill jag säga, TACK för att ni gör mig till den jag är..


Kommentarer
Vivi säger:

Jag vet hur du känner, jag har varit där och var där alldeles nyss.

Men det ligger mycket i det din kompis säger, man får sörsöka ta alla de dåliga elementen i sitt liv åt sidan och försöka säga "ni ska inte styra hela min dag"! För tänker man negetivt och att allt går emot än så är ett försenat tåg, en bruten nagel, ja det mesta blir en katastrof och man tänker "typiskt att det händer mig" .

Om man försöker vända på sitt tankesätt och tänker" oups det var ju tokigt ja ja värre saker har hänt" så blir tillvaron lite lättare :)

Jag vet att det är enklare sagt än gjort, men jag ahr upplevt att bara genom att försöka blir det lite lättare :)

Kram

2011-01-28 | 15:12:28
Bloggadress: http://www.missvivis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback