tro

Tro är något jag emellanåt saknar, på omvärlden, på allt som sker runt om men allra helst på mig själv.

För var dag lär jag mig allt mer vad det innebär att tro på sig själv och vad det KAN innebära om man saknar den tron.

Vanligen så har den här brist på tron och självsäkerhet hos mig satt många stopp, allra helst under gårdagen när något jag skulle göra, väldigt viktigt och betydande för mig inte gick vägen. Just på grund utav att jag inte trodde på mig själv och vad jag faktiskt kan göra.

Men nu får det vara slut på det och tycker att alla andra eller de som läser i alla fall borde göra likadant. Tro på sig själva, tro på att man faktiskt duger något till. Allt är inte lätt alla gånger och när det går käpprätt rakt åt helvete så får man faktiskt tycka synd om sig själv, att världen är bra orättvis. Men låt det inte gå för länge utan inse att livet faktiskt gå vidare och man kan lära sig av misstagen man gör.

Mitt i detta fallet var bristen av tron på mig själv som satte stopp, ironiskt nog för mig själv.

Så snälla TRO på att just du kan klara det du vill ta dig an, tro på att du faktiskt duger precis som du är. SKIT i vad alla andra säger så länge du tror på dig så är det, det enda som räknas allt annat kan ta sig dit solen inte skiner..

TRO!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback