TYPISKT!

Irriterande är det när man ställt sin väckarklocka, inte gått lagt sig i tid vaknar som en blådåre när den skriker i örat och man ångrar sig att man INTE gick och lade sig i tid och ögonen är fasttejpade för att hållas på plats. All denna ansträning för att släpa sin ända till skolan.

Bara det att när man väl är där så kommer en lapp upp om att läraren är sjuk!!!

Jag får vackert fundera ut en ny plan att underhålla mig med men i brist på sömn och ideer så åker jag hem. Så där sitter jag på bussen tillbaka, vi börjar närma mig min hållplats och så fort vi åker ifrån den som var innan trycker jag på stoppknappen, det som va innan var att busschauffören satte på sin braiga *NOT* gammal kassa rock så att han måste kommit in i en musikorgasm eller något. För att han glömde minsann stanna utan körde förbi hållplatsen, jag kikade upp i backspegeln och riktigt såg hur han log och digga sin musik. MEN någon som inte var lika glad var jag! Men bet jag ihop och hoppade av vid nästa hållplats.

Kom till backen som man var tvungen att gå uppför för att komma hem och eftersom jag inte hade så mycket tillval så var det ingen idee att stå där och sucka och hoppas på en skjuts från ovan så fick bita ihop och pallra mig upp. Just då kände jag mig som en liten gris som skulle besegera Mount Everest! Några suck och tvi senare var jag nästan uppe när man ser hurtiga märta powerwalka förbi mig och där går jag rulta kulta och kippar lätt efter andan.

Underbar form man i.. Men är i alla fall på väg i rätt riktning nu så det är väl alltid något, för imorgon står discodans på schemat med min underbara annika :)

Kommentarer
Annika säger:

Ska bli skoj!! :D

2010-09-06 | 22:20:08
Bloggadress: http://biagiotti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback