Min värsta fiende

Är jag själv

Det är som någon sjukdom jag har, för jag kan aldrig sluta jämföra mig själv med alla andra.

Idag har min dag vart toppen, underbar och mysig, min själ har mått bra.

Men
Så går man ex in på facebook och läser om andras liv och deras planer etc. Så ser man på sitt eget liv med en gång, vad gör jag, vad har jag uppnått i mitt liv? Vad har jag att vara stolt över eller vad har andra att vara stolta över mig?

Så där inom loppet om 5 röda hårda sekunder så har jag tryckt ner mig i avloppet..
Varför kan jag aldrig inse att jag har världens bästa familj, mina få men ack så underbara vänner och min sambo och hans underbara familj?

Det är faktiskt inte dom det handlar om för dom vet att dom betyder allt för mig utan det handlar hur jag ser på mig själv och just nu så känner jag att en skit hög har mer betydelse i livets kretslop än jag!


Kommentarer
Vivi säger:

Klart du fick låna den ;) Tyckte själv den faktiskt stämde in ganska bra!



Jag vet vad du menar, jag var lit sådan jag också för några år sedan, men jag "växte ifrån" det.

Tror det handlar om att man verkligen måste försöka att aktivt inte jämföra, försöka låta förnuftet vinna. Det är inte lätt med alla "krav" som finns i samhället idag, du ska vara snygg, ha bra jobb, ha pluggat, a ett bra förhållande, rest mycket osv osv och allt detta innan du är 25 ! Galet !!!

Även om det är svårt försök tänka på det du har istället för det du vill("borde" ha :)

kram

2010-10-08 | 08:51:56
Bloggadress: http://www.missvivis.se
Hanna säger:

Den var så jäkla oseriös och så blev man så arg på "huvudrollskillen" för han sabbade upp sitt liv så mycket och gjorde det på andras bekostnad. Nej fy :P Jag ser inte den filmen igen :P haha!



Åh, vilken klänning då? Kan du inte lägga upp på bloggen så man får se? :)

Kram!

2010-10-08 | 09:36:33
Bloggadress: http://wordsbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback