TIPS

Tänkte tipsa om kycklinggrytan och blåbärspajen jag gjorde till middag! :)

Grytan gjorde jag av egetrecept!
3 st kyckling fileer
1 paprika
1 gul lök
3 klyftor vitlök
1 näve mini majs, bambuskott samt champignoner
1 burk kokosmjölk
1 påse santamaria valfrikrydda

Valfria kryddor till kycklingen, jag använde mig av svartpeppar, vitlökspulver, grillkrydda både innan bryningen och under.

Bryn kycklingen och lök samt vitlök tillsammans tillsätt sedan kokosmjölken och santa maria kryddan sen och resten och låt det puttra 10-15 min sen har du en färdig god kyckling gryta! Till detta kan man servera nudlar eller ris som jag hade idag :)

Blåbärspaj receptet kan ni kika på här: blåbär fast istället för vatten tillsatte jag mjölk, sen för extra smak så tillsatte jag lite vaniljpulver! :)

http://www.eoiguada.info/Ejercicios/ingles/segundo/images/cook.gif

Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback