En lördag

Jag brukar vara en morgon människa men den personen har tydligen tagit sitt pack och stuckit för att nu mera så är det tepåse kärringen kombinerat med zombie. Jag får riktigt släpa min ända ur sängen med den otroligt vackra rosa plyschiga morgonrocken och går med tunga steg upp för evighetens trappa och önskar att man hade en rulltrappa istället.

Och där sitter jag vid bordet trycker i mig frukost med tepåsar under ögon, det är vad det ser ut som om man tittar på avstånd försök inte prata för det går inte ens in, ungefär så trött har jag blitt nu på morgonen.

Men men denna morgonen borde jag låtit tröttheten vunnit eftersom att vakna och gå ut till snö som går förbi knäna och dålig balans är INTE den optimala morgonen. AV alla gånger jag jag fått skjuts kan jag ju lova att jag hade bytt det mot denna, men väl inpackad och lite bambi på hal is kom jag med nöd och näppe ner till busshållplats.

PÅ vägen ner var jag tvungen att halka först 2-3 gånger för att få det överstökat när jag precis rest mig efter 2 1/2 gången så kom en bil med en glad liten käck tant där i som tittade så förbannat glatt på mig, vet inte om det var för att hon såg mig halka och såg ut som en inpackad fågelskrämma eller för att hon satt så tryggt i sin förbannade bil som jag så gärna önskade skulle slira bort eller att jag visa fingret så jag kunde utkräva min hämnd!

Men måste säga hur jag ÄLSKAR västtrafik sätt att hanterasnö kaos, jag vet vi gör bussen sen iaf den jag ska med så kan dem andra gå i tid. Vi låter jäveln sitta där och frysa arslet av sig och tårna tyna bort dem med för vad ska man med tår till???

Men till min räddning kom en annars så röd bil numera vit och hämta mig sen körde mig hela vägen till kungsbacka!

Efter det har dagen flutit på i lugn takt förutom skummisar på jobbet men det orkar vi inte nu sen jag kom hem har jag och kära prinsen lagat mat ihop som vi åt tillsammans med svärfar sen bara myyyyst och jag har kikat en del på VAMPIRE DIARIES!! :D

XOXO

Kommentarer
Emma säger:

Hej igen,



Tack, hittade dock ingen. Du vet inte vad modellen du har heter eller var du köpte den? Var det länge sedan? :)



Mvh Emma.

2010-02-22 | 20:40:13
Bloggadress: http://mylifeandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback