Bättre då

Jag är Anna, och Anna är en person som älskar födelsedagar, som älskar att fylla år. Det har ingenting med presenter, kakor och tårtor i all dess ära nej inget sådant.

Utan själva känslan, längtan, att fira sig själv, att man fått komma till denna värld, fira det antal år som man fått finnas.

jag kommer ihåg när man var mindre, hur man gick och lade sig tidigt för man ville att morgondagen skulle komma fort. Pirret i magen bara steg för varje timma som gick det var knappt som man kunde stänga ögonen och sova man var så ivrig av längtan. Folket brydde sig mer, tog sig tid mer för en ibland kändes det som dom var lika ivriga som man själv var.

Men idag är känslan inte densamma, jo jag har kvar min känsla, jag längtar fortfarande efter att fylla år, jag räknar fortfarande ner dagarna. Men det är människorna runt om än som ändrats. Nu mera är det inte lika viktigt, man tar sig inte längre tid att fira varandra. Födelsedagar för andra idag är = panik därav gäller det uppenbarligen firandet av andra också...

Det var bättre förr, när man låg tryggt i sin säng, liggandes ivrig och väntandes på att mamma och mina underbara syskon skulle komma med frukost på sängen samtidigt som dem sjung och hela dagen, firandet, ja allt var bra!

Det var bra mycket bättre då...

http://www.alt-gifts.com/assets/images/product/large/3993.jpg


Kommentarer
annika säger:

varför så negativ? =/

2010-02-22 | 22:47:06
Bloggadress: http://biagiotti.blogg.se/
Anna säger:

för att jag upplever det såå.. känns såå!

2010-02-23 | 21:20:31
Bloggadress: http://svampis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback