Mossans hämd

Idag har det vart en ytterst effektiv lörda må jag säga!

Kl.11.00 satte gårdsstädningen igång med grannarna o hela fadde rullan. Dock missade jag samlingen men litade på att min mor valt en trevlig uppgift till mig, o jo minnsann det hade hon allt gjort ska ni veta!
Nämligen att rensa bort ogräs och mossa mellan alla plattorna på gården, PÅ HELA GÅRDEN!!! Jag stod på huk, på alla fyra, stod rätt upp, ja you name it! Så tack älskade mor för den roliga uppgiften :)) Ska tänka lika på dig nästa gång när det kommer ngt sådant här roligt, eller nu när julen närmar sig! :P Vem vet tomten kanske har något mjukt och som rimmar på skönt i säcken till dig *hihi*

E lite mör i kroppen kan jag lova er. Kunde svära på att de va mossans hämnd eller att dem hade planer på att mossa över hela jorden, va sjutton vet jag. Bara att de skulle bli en grym film som jag skulle titta på ;)


Men men om man nu ska se ljuset i de stora hela så va det mycket trevlig att träffa alla grannarna, har ju bott här nu i ca 1 1/2 år  nu så va väl ändå på tiden ^^

Efter mycket slit o brist på energi så valde jag att kasta in mitt vapen. Gick till hemköp och handlade åt mor sen hamnade jag här. Funderar på om jag kanske borde göra mig iordning och plocka bort all skit som hamnat överhela mig när jag låg och kräla på marken.

Funderar lite till så får jag se..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback