Del 2

Jag orkar inte skriva lika långt bokinlägg som senast men för att kunna avsluta inläggen som får ja skriva en liten fortsättning :)

Jag slutade senast med mitt egna hemmagjorda peppakakshus som var dagen innan julafton. Och som väntat kom julafton dagen därpå och den kunde inte vart bättre. Man borde uppskatta julen mera som den är och inte som den borde vart eller kunde vart.  Och under julaftons kväll så är det obligatoriskt att tomten ska hälsa på och min lilla söta syster son väntade ivrigt medans jag och mina syskon diskuterade vem som skulle vara tomten och eftersom dem tyckte att jag är en riktigt teaterapa så skulle jag få rollen så det slutade med att jag fick ta kläderna och byta om och komma ut som Anna- Supertomten.



MIn söta systerson och Moi! =)







Så det var julen och nu till nyår! :)
Och även nyår blir super kul, massa god mat och mycket trelivgt sällskap av underbara vänner och ett lyckat tolvslag :D hehe...
Jag älskar att laga mat och med inspiration av en underbar kokbok som jag fick av älsklings bror så fick jag ihop en underbar meny  bestående av:

Förrätt: Mangosnittar och Räksnittar

Varmrätt: Sweetchili kyckling med en konstig men god sallad och äggnudlar

Efterrätten som jag hade tänkt mig gick käppt rakt åt helskotta(och ni kan tänka mig mitt humör)
så med ett desperat försökt och ett rot i frysen slängde jag ihop passionsfrukt med hallon och vaniljglass och grädde :) Kanske inte låter alltför gott men resultat blev faktiskt väldigt lyckat! Se själva!





(varmrätten  hanns tyvärr inte med :P men den smakade kalas)

Här kommer en samlingsbild på alla 




Så mina vänner detta var slutet på del 2 dem kommande inläggen är nya och fräscha och från detta året =)

Tjosan Trosan

Kommentarer
Anonym säger:

Mmmm...maten gjorde du bra! :D supergott!

Haha vilken fin bild på oss alla...jag suger desperat i mig av bålen! :P haha och blir seenare blå i hela munnen :(

2009-01-13 | 15:42:28
Dea säger:

haha det senaste blogginlägget här är från mig, glömde skriva det. puss dea

2009-01-13 | 15:43:17
dea säger:

senaste komentaren är från mig, så du vet. /dea

2009-01-13 | 15:44:04
annika säger:

hoppas du gillar din nya design :)<3

2009-01-16 | 17:32:25
Bloggadress: http://biagiotti.blogg.se/
Carinadenfina säger:

Hehe, ja det får jag spana in!

2009-01-18 | 20:02:54
Bloggadress: http://carinadenfina.blogg.se/
annika säger:

Magnus älskar sig inte mer än erik!! ser du inte det är du ett av eriks blinda fans!;)

2009-01-19 | 11:37:30
Bloggadress: http://biagiotti.blogg.se/
annika säger:

fast...säg nån bög som inte älskar sig själv!;) erik är dock inte bög, fast man börjar ju undra!

2009-01-20 | 22:06:13
Bloggadress: http://biagiotti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback