uppe med tuppen

Det e precis va ja gjorde ida :O Halsen krångla o tillät inte sin matte att sova så vid sju vakna jag o halv sov o va halvvaken fram tills åtta typ, då plingade nämligen min bror på dörren ^^ Han  skulle hämta sin tvätt som han skulle tatt med igår som va anledningen tills att han kom :P haha! Dock så skulle vi ändå upp tidigt eftersom vi skulle till det populära (not) ams(arbetsförmedlingen) samma sak varenda gång asså, man blir fanken mer deprimerad när man går där ifrån än när man kommer dit...hmp bra elr?!...nae suck asså!


Ja efter det positiva mötet bar det av mot angered för ett besök hos min käre o underhållande mormor ^^ Ja när man besöker henne kan man inte låta bli att skratta ^^ hahaha... När vi kom dit så skulle vi äta, mormors mkt goda fiskgratäng med mos och kokta grönsaker.. Nu till ett av dem underhållande påhopp ^^ på kokta grönsaker har ja alltid salt (vilket ja tror många brukar ha) ba att förra gången så tog ja för mkt så nu sa ja att ja inte skulle ta så mkt! Men icke sa mormor.. Men ta inte så mkt salt, ta lite denna gången! (Vilket ja precis hade sagt) Sen va de inte alls tillåtet att ta salt för då sa hon; SMAKA FÖRST!  o så ryckte hon bort saltet från mig :S ^^! o sen efter all mat o etc så har vi alla glass o kakor kommer fram o såå. precis när ja skulle ta mera ramlösa så försvann den i kylen igen så förbrylla nöjer ja mig me de få dopprar ja ha kvar...Så tänker att då kan ja väl ta vatten nae men då minnsann ryker hon bort mitt glas. Undra om hon ha lite oanade agritioner mot mig?! :P Sen så under själva middagen brast vi alla i garv när vi fick veta att hon vart i affären ^^ För igår när min mor meddelade henne att vi skulle hälsa på så; hon ba oj va tidigt :O måste göra mat å etc.. men då sa mamma; om de behövs ngt spec så kan vi handla o detta sa hon upprepade ggr så får hon ringa! Så ida när vi  åkte så kom de aldrig ngt samtal. Men sen när vi precis kommit in i angered så säger både mor o ja; att hon säkert gå ner dit själv ( vilket inte e lätt me rulator o att hon e 86 bast) o så under middan så säger mamma; har du vart nere o handlat? då säger hon; jajamen ja va nere halv nio i morse.. efter den avslutande meningen så kunde iaf inte ja hålla mig längre!! ^^  Ja allt va helt underhållande! :D Vår kära underabara mormor! (L)

Efter besöket hos mormor åkte vi hem igen, tog hand mina kära syskon barn, åt kalas mat(som vanligt, vilket lyx man har ^^ sen satte ja mig för att börja mig blogginlägg o då va kl. strax innan fem men blev avbruten under min författa stund :D för maten va färdig o tog ja mig faktiskt en promenix till kungsmässan (snodde syrrans skor, vilket inte uppskattades :P ) föreberedde inför imorgon, valentines day ^^ lite små suprises för hela familjen =) Kärlek e de bästa ja vet, dem flesta verka tycka att  morgon dagen enbart är gjord för par men där kan ja säga att ja tycker dem ha fel! Den e till för att visa varandra (familj, vänner, respektiv, ja  nära o kära) lite extra uppskattning, ifall man inte alltid hör av sig så ofta, visa att man bryr sig elr att man ha dem kär! :)

(för övrig har ja faktiskt inte märkt av att de e freda den 13:e, förresten vem bestämde att det skulle vara en otursda ba för att de e ett öjämnt nr? )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback