Den försvunna lappen och kålsoppans frestelse

Ja nu  är helgen kommen och snart förbi och vi påbörjar en ny vecka...
Det blev allt bowling i fredags o skoj va det minnsann! Först åkte jag in till city och mötte mina underbara vänner Carro Och Lotten på centralen. Vi ledde våra steg in mot stan för att gena vidare till jensen beafhouse, (förstår nu vad du menar Annika ;) biagiotti.blogg.se kalas mat!! ) Där satt vi iaf och fyllde våra magar. Men efter åt så kände vi att än var kvällen ung och inte ville vi bege oss hemåt så vi kom alla överrens om bowling som jag tyckte va kalas idé. Men sen kom stora frågan var och numret till stället. Så då kom vi på den briljanta idén att skicka sms till 118 118 och vi hade fått svar om det inte vore för söta lotten =) I smset skrev hon: Vi vill ha alla nr till bowlinghallarna med dem som är centralast och tillbehörande spårvagnar ^^ Vi väntade...väntade...och väntade och inget svar kom... Men jag visste redan bowling hall som är till att rekommendera nämligen strik&co i gamlestan så vi tog oss dit smidigt och bra och vi då kom dit skulle man hänga i sina grejer och för stackars mig som hade en del att konka på skulle det bli skönt med avlastning. Men en del av lastning blev väldigt underhållande :D för käre mor hade skickat med mig mat till jarmo, inte vad som helst utan kålsoppa med frikadeller :D hahaha så det blev till att betala för att lämna in!! Hahah har aldrig tidigare betalat för att lämna in kålsoppa o frikadeller ^^  Och det var till vakternas nöje speciellt när jag nämnde att det fanns frikadeller, dem ba: nemen va gott! Får vi se om vi kan hålla oss! Hälsa o tacka mamsen! Ja å där brast garvet! :) Sedan fick man en lapp som man skulle ha när man skulle hämta ut sina grejjer. Så den stoppade vi ner i fickan.  Därefter gick vi upp bokade och betalade banan och inväntade sista spelaren Jarmo! =) Och måste säga att det va en kanon kväll för bowling för första gången på bra länge så vann jag:D*stolt* Och visst blev det strikar ;) Och halkade inte på banan men tro f*n att man kastar in klotet i maskinen, så ivrig var jag!

Sen efter matchen skulle vi hämta ut grejerna så jag rotar i genom fickan efter lappen sen rotar jag ut hela min väska med tillbehörande innehåll ex. tofflor, skrivhäfte, tre parfymer etc :P men ingen lapp var där :O:O Så paniken kom men som tur va hade ja lyckats fjäska mig in hos de snälla gulliga vaktisarna så det va inga problem :P men ja sa att dem kunde få kålsoppa o frikadeller om dom ville :D hahahahaha....

En mycket lyckad kväll!

Kommentarer
annika säger:

hahaha klantmajja! :D

2009-02-01 | 16:02:19
Bloggadress: http://biagiotti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback