Alla hjärtans dag a.k.a valentines day

Ja, ida är det som sagt den omtalade eller för många "kommersiella" dagen alla hjärtans dag, men jag håller inte med för jag älskar alla hjärtans dag, visst så ska man visa varandra kärlek etc. varje dag men denna dagen så kan  man ge varandra "extra" kärlek =) Eller ngn vän som man kanske inte skänkt så mkt tankar åt kan man skicka iväg ett tänker på dej- sms.

Visst har vi alla åsikter om denna dag, o vi har alla rätt till våra åsikter men det irreterar mig ändå ibland att en stor del tycker att alla hjärtans dag är till endast för par, men det tycker ja e konstigt för det heter ju faktiskt                                   "ALLA HJÄRTANS DAG"  och inte par-hjärtans dag o etc.. utan just ALLA hjärtans dag o man ska ta vara på allas hjärtans o inte bara sin partner... Fast dock kan ja ge credit tills att de framställs ju mer som par-dag än ngt annat men man får faktiskt "läsa mellan raderna".

jaja denna dagen har vart, ja va e ordet ja söker, romantiskt? fantastisk? nae mysig ^^ Kort och gott....Ni som känner mig vet att ja ÄLSKAR romantik o kärlek i alla dess färger :) Igår förberedde  ja mina planer som skulle sättas i verket o både min käre mor o älskling va mkt nyfikna men icke skulle ja avslöja ;) O imorse satte ja planerna til verket! Mohahaha... kl.9 ringde klockan o my god va pigg ja va *not* hahaha tror seriöst att en mer zombie har mer ös i sig än va ja hade för tillfället.. Men iaf så gick ja upp i satte igång att steka mina hjärtpannkakor i stekpannan som ja speciall beställt för denna dag =) det tog minnsann sin tid o gudarna ska veta att det va en prövning för mitt tålamod! Att färdigställa frukosten tog ca 1 1/2 timme :O Resultatet ser ni nedan ;) 


                                                                                                  Kärlek


Min älskling fick sin frukost serverad på sängen ^^ Frukost á la Anna romantica ; två kärlekspannkakor me socker o jordgubbar, kokt ägg, päronkräm med kaffe, juice o blåbärssoppa :D Vägen till mannens hjärta är via magen :D Kan mina saker ;) samt så fick han en liten hemmagjord presentpåse med noblesschoklad format i ett hjärta och en femmanlott och en nalle-ros med text" Jag älskar dig".


Även resten av mina kära familj fick sina små presentpåsar me tilbehörande lotter ^^ o skickade blomsterbud till min mor. Sen flöt väl dagen på i snigel fart dock hade ja bestämt mig för annat än stillasittande i solskens vädret. Så in i duschen hoppade ja o gjorde iordning mig. Sen så tvingade ja jarmo o sätta fart men innan så fick jamo en påse full me överraskningar som ja handplockat speciellt för honom :D I know my man ^^ Dock kom vi inte så långt, vi åkte till kungsmässan hämtade ut min "braiga" *not* telefon sen kikade i affärer (som vanligt när man går me skatten så bli de alltid att han går hem me påsarna ;)) sen hamnade vi med en fika på linneás.
           och min fika  ^^
Världens bästa pojkvän


Efter de bar de av hemåt för en mkt god o trevig familje midda, (mor min kan minnsann laga mat). Sen hade ja allt planerat en liten extra mumsig efterrätt som passar sig en dag som denna :) Nämligen en mkt god o varierad frukt sallad, till detta en mkt god kladdkaka med vaniljglass :D Kan ju inte bli bättre :D Så det blev en kalas efterrätt med världens bästa familjen o en medioker melodifestival, precis som ja vill ha det! 

Nu så sitter ja här i soffan med min älskling o min underbar mor, i den andra soffan sitter världens bästa syster o syskonbarn o ida har ja gjort mitt bästa för att ge all min kärlek till min underbara familj o mina vänner som ja hoppas att dem vet att ja älskar dem otroligt mkt!

Denna dag kanske inte blev som ja väntade mig från början, den blev bättre :) Det behöver inte alltid inkludera det typiska romantik i en dag som denna så länge man har människor runt om som bryr sig och frågar hur man mår eller bara ge en värmande kram eller en mysig gemenskap, då kan det itne blir bättre!

Älskling, du o ja för alltid!! <3
Älskar dig mer än ord kan beskriva!


Kommentarer
annika säger:

Låter som en jättemysig och lyckad dag!! :D Jättefina bilder med! :):)

2009-02-15 | 15:49:47
Bloggadress: http://biagiotti.blogg.se/
Louise säger:

åh..va roligt visste inte att du hade en blogg! hittade hit nu!:)

2009-02-16 | 13:50:04
Bloggadress: http://loveice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback