En egen tid

Idag har det varit allt annat än en lugn dag.  Dagen började segt med sömnproblem för att jag tyvärr har lätt för att vakna, som kan bero på många ting men iaf så resulterade det idag till en sovstund i köket... När klockan slog åtta och min systers arbetspass drog igång igen så drog jag mig till sängen hon legat i och somna om vaknade sedan med en röst som ropade frukost men i mitt huvud så sov jag fortfarande...efter det så stod det en efterlängtad disk som skrek mitt namn och en väckarklocka som talade om för mig att de var dags att göra iordning sig så det blev nästa uppgift gör dagen...Sedan blev det lunch och efter det bar det av mot en spännande resa till Ikea ( det var nog den turen som tog musten ur mig :P, att hålla koll på sin 3 åriga syster son är inte så lätt som man tror) efter det bar det av bror min för en fika och sedan hem. Kära pojken ville inte med och handla igen (kan förstå det!) såå lill pojken och jag kilade hem smyg åt på chipsen som mamma köpt till sig :P hehe men när suget är för stark kan man inget annat än att ge efter :D sen hade jag ju faktiskt lovat att följa med till liseberg för att uggla på Håkan ( inte allt för kärt fan) med några kompisar, följde visserligen med för sällskap men kvällens svängar gick dock inte riktigt som planerat. satt fast på tåget in mot gbg i drygt en timme sen kom man in på liseberg strax innan halv nio och då skulle underbara pojken hämta mig så det blev till att springa tvärs över hela liseberg (gjorde dock två stopp för att handla sovunir till lillpojken som ja lovat =) ) sen lyckades jag hitta utgång där efter det blev det till att vänta drygt en halv timme tills min skjuts kom... sen bar det äntligen av hemåt till familjen igen :)

Men det var JÄTTE kul att få träffa underbara Andrea och hennes coola vännina Sarah, det gjorde allt värt det :) med sådant sällskap;)

Under dagen så har min Jarmo inte mått så bra, han kollade upp det men han var frisk som en nöt kärna MEN doktorn rekommenderade att han behöver med egen tid!

Egen tid är något som vi alla glömmer av att ha, för vi inser inte hur bra den är för oss både fysiskt som psykiskt...Vi behöver tiden till att ta hand om oss själva, se över hur vi mår och återhämta oss och tar man inte den tiden så bryter kroppen samman och man själv orkar inte se framåt.

En egen tid för mig är när man tar hand om sig extra noga, när man sköljer munnen med fräsch munskölj och använder tandtråd, när man pealer sig, smörjer in sig. Man varvar ner, gör allt i sin egen takt, tänker på det som får mig att må bra. Gör något extra för mig själv, och den tiden för mig är värt mycket för den håller mig i balans. Vad är egen tid för dej och vad är den värd?

(Dagens inlägg är inspirerad av olika händelser under dagen och  min undebara Jarmo <3)

Puss och kram till er alla :)


Kommentarer
annika säger:

2008-09-27 | 11:38:52
annika säger:

Kul att du har kommit igång med din blogg igen :D Kul att läsa :) <3

2008-09-27 | 11:39:33
Bloggadress: http://biagiotti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback