Så många frågor men så lite svar

gamla vänner är som ett gift par, för man har sina duster och man dem bästa stunderna men när dusterna blir mer och de bästa stunderna blir färre så blir det en spricka i förhållandet, som sedan ökar... Ett gift par har flervals alternativ när det gäller lösning, när det knakar i äktenskapet så har dem familje terapi, äktenskapsrådgivning med mera men var kan de än gång så bra vänner vända sig till för att hitta tillbaka till varandra?
Vem kan  vi vända oss till för ett tappert försök att rädda det som finns kvar?

Ord ska man vara försiktig med för man tänker inte egentligen på hur mycket dem kan orsaka, man säger att vapen är farligt för dem dödar, men ord dödar också kanske inte fysiskt men psykiskt som i sin tur kan leda till oanade konsekvenser. Ord är som en sten, och är man i ett glashus så kan man inte säga vad som helst. Men hur kommer det sig ändå att man slänger ur sig dem hemskaste orden man kan då? Jag själv har ingen aning, därför frågar jag! Det har hänt ett flertal gånger jag sagt massa dumma saker som jag sedan ångrat till tusen fallt. Men hur ska man få hur sina känslor på ett bra sätt? Utan att medvetet såra någon?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback